prova direkt på ett pass eller boka dig på en

här FÅR och KAN
alla vara med

Crossfit är verkligen en sport för alla. Du har möjlighet att skala/byta ut övningarna så att de hamnar på din nivå, oavsett om den nivån beror på träningsbakgrund, dagsform, skada eller liknande. Med tiden bygger du sedan upp dem successivt i takt med att kroppen blir starkare. Detta gör att man kan träna ihop, även om man är på olika nivå – du tränar på din egen nivå även om du tränar i grupp, tillsammans med andra.

Våra klasser är för alla. Vi anpassar passen för individen för att alla deltagare ska få ut maximalt av träningstillfället. Alla deltagare får individuell hjälp med övningar och tekniska moment samt feedback på sin träning. Att ha utbildade tränare som övervakar att varje rörelse utförs korrekt, peppar dig och skapar pass anpassade för vad just du och din kropp behöver är ovärderligt för att få effekt av träningen.

Du är aldrig i vägen eller tar upp någon annans plats för att du måste byta ut en övning eller skala på något sätt. Du ska prioritera dig och ingen annan. Det du däremot måste göra är att meddela coachen om du har ont, är skadad eller lilknande. Coacherna hjälper dig jättegärna.

LÅT oSS RÄTA UT NÅGRA FRÅGETECKEN

Vi förstår att det kan vara lite klurigt att hänga med på vad som är vad i bokningssystemet och vilka pass som passar just dig.
Därför kan du här se kortare förklaringar av vad vi har för olika pass hos oss.

WOD

Detta är instruktörsledda pass för upp till 12 personer. Innehållet varierar dagligen, vilket är standard CrossFit, men följer en långsiktig plan för att du ska gå framåt i din träning och hälsa.

Vår head-coach Amandus sätter ihop dessa pass och oavsett om du är nybörjare eller tävlingsatlet kan du köra dem. Passen är 45-60 min långa.

TEAMWOD

Instruktörsledda pass för upp till 20 personer. Här kör vi i lag som delas in eller väljs på plats. Vår head-coach gör även dessa pass och innehållet varierar såklart från gång till gång. En röd tråd är dock att dessa brukar vara lite tuffare än de som heter ”WOD”, men oavsett fysisk nivå är du självklart välkommen.

Dessa är mellan 60-75 min långa.

MOBILITY

Här ligger fokus på rörlighet då det är bra både inom vår träningsform men även i vardagen. Stelhet föder ofta besvär och smärta i längden. Upplägget är kopplat till dagens WOD och du därför enbart köra mobilityn eller både mobility och passet efter eller egen träning. Dessa passar alla och gynnar alla fysiska nivåer.

Dessa pass är 30 min långa.

WEIGHTLIFTING

Instruktörslett pass för upp till 12 personer.
Här ligger fokus på teknik, tips och trix samt progressionssätt för din tyngdlyftning.

Dessa pass är 60 min långa och passar alla då ingen någonsin är färdiglärd. I början behöver vi grunderna, senare är detaljer avgörande.

GYMnASTICS

Instruktörslett pass för upp till 12 personer där fokus ligger på teknik och progressionssätt i alla gymnastiska övningar som t ex pull ups, muscle ups, handstand av olika slag.

Dessa pass är 60 min långa och passar alla då ingen någonsin är färdiglärd. I början behöver vi grunderna, senare är detaljer avgörande.

CONDITIONING

Konditionsträning för alla nivåer.

Passen är 60 min långa och vi arbetar med olika konditionsmaskiner, hopprep, löpning och olika CrossFit-övningar där kroppsvikten är ditt främsta motstånd såsom air squats, burpees och liknande övningar.

 

VÄLKOMMEN

Engelbrekts väg 17, 2 Tr 
Dörren längst ner på Mekonomens parkering.

För besök kolla vårt schema. Du är varmt välkommen förbi de tider det är gruppklasser.
Övriga tider nås vi enkelt på telefon.

© CrossFit Norrort | Hemsida av DesignAd Stockholm